Wat leuk! Een nieuwe hobby erbij! - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Jacolien Dijk - WaarBenJij.nu Wat leuk! Een nieuwe hobby erbij! - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Jacolien Dijk - WaarBenJij.nu

Wat leuk! Een nieuwe hobby erbij!

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

13 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Hove

In de haven, Allen leren kennen. Het volgende stukje uit mijn ‘diary’:

Aan de andere kant van de haven lagen wat vissersbootjes. Stond zo wat te kijken. Tot een man vraagt ‘Ga je mee vissen?’
Hij ging nu de netten uitzetten met zijn boot, een uurtje varen.. Of ik mee wilde?…
‘Tuurlijk!’
Dus zo zat ik in een vissersbootje, op het water, op deze mooie vrijdagavond.
Allen vertelde van alles en nog wat over zichzelf, de stad en het vissen..
Toen we terug waren in de haven en weer op de steiger liepen vroeg ik:
‘If you like, i can help you tommorow?’. ‘You are mad!’ Het zou dan namelijk wel, om 5:30 uur in de haven zijn!
1 keer raden wat mijn antwoord was :)


‘Now i’m shore, that you’re realy mad!’ Ook goedemorgen Allen:)

In alle rust (het is windstil) de haven uit. De haven slaapt nog.. enkele vissersbootjes zijn de haven al uit..
Het is nog iets donker, witte nevels boven de gladde zee.. Wat een prachtige schepping en een heerlijke rust!!!
Allen vertelt nog het een en ander, vooral over hoe de boot werkt (straks), maar nu moet de motor aan van de generator voor de lier! (dâg rust)
Bij Allen’s boei aangekomen, trek ik hem naar binnen. Het visnet in de lier en starten maar!
Ik sta in de front, Allen achterin. Hij schikt het net netjes terug in de boot.
Bij de eerste vis doet hij het voor, de tweede mag ik doen..
Maar dan moet ik die vis vastpakken!! (heb dan wel handschoenen aan, maar toch… slik!)
Nadat Allen klaar is met lachen, doet hij het nog eens voor.

We vangen twee soorten vissen (plaice en … ) die we uit het net moeten bevrijden. Het ene soort is makkelijker eruit te halen, dus die doe ik. De ondermaatse gaan terug in zee. Krabben worden platgeslagen met een houten hamer (slikslik!)
Als ik wat te lang met een vis staat te klungelen hoor ik ‘vriendelijk’ achter me.. ‘Are you cooking them?’ (grappig.. )
We vangen een krat vol vis! En terwijl ik de boot terug vaar, ontdoet de kapitein de vis van ingewanden, welke in zee verdwijnen..
===========================================
Ondertussen werk ik zelfstandig. Ik ken de bewoners en zij kennen mij als the Dutch girl with the motorbike ;)
Het werk als care assistent is verder niet moeilijk, ingewikkeld of druk. Dus kan ik mij volledig op het leren van Engels richten! Ik denk dat het leren vooral onbewust gaat (althans, dat hoop ik ;))
Deze week is er een nieuwe bewoonster bijgekomen! Pretty- face, luid de naam…
Echter, nadat Pretty- face, niet zulke pretty- business op de slaapkamervloer had gedaan.. Is ze het raam uitgezet.
Nee, het is geen bewoner! Het is een kat;)
Alleen nu hebben we een problemo! Ons poepie van een poesje is nu al 4 dagen weg, het baasje is ongerust en loopt de hele dag haar kat te zoeken. Enne, it’s my fault.. Ik ben namelijk degene die het beest eruit gezet heeft. Collega’s herinneren mij er steeds lachend aan.
Toch vind ik het sneu voor het baasje, het arme beestje kon ook niet anders dat haar ‘penny spenden’ op de vloer. Aan een kattenbak was niet aan gedacht…

Tussendoor doe ik ook leuke dingen :) Vorig weekend naar London geweest! Hier afgesproken met Anna. Zij woont in hetzelfde dorp als ik (in Holland) en werkt nu voor een jaar in de buurt van London als au pair. Heerlijk om weer eens Nederlands te kunnen spreken!
En ja! In DE London Eye geweest! Werd niet eens misselijk toen hij ronddraaide :)
In de middag naar Hillsong, een kerkdienst in het theater, veel zingen en een goed woord van de pastor.
Voor de dienst ontmoette wij Anna (uh, ja.. nog een Anna!). Met welke wij na de dienst verder gepraat hebben, vervolgens heeft zij ons mee de stad ingenomen voor de leuke plekjes.
Daarna bij haar thuis pizza gegeten, gepraat en een heerlijke fles rosé genuttigd! :)
Na een treinreis terug, was de deur van Bethesda op slot (extra lock dus..)
Aanbellen hielp niet, dus een poos gewacht totdat er iemand in de keuken was, zodat ik contact had van buiten naar binnen :). Ze vonden het wel wat raar om mij buiten te zien na 01:00 uur in de nacht..

Trouwens ook mijn eerste schooldag gehad. Het is een taalschool in Brighton. Hier ga ik vanaf nu twee ochtenden in de week naartoe voor de Engelse grammatica en het schrijven van de taal.
Hier ontmoet ik een hoop leuke mensen…

Maar daarover… (bij leven en welzijn), de volgende keer meer :)

  • 14 September 2014 - 00:09

    Anna:

    Nice!! Ben benieuwd naar je taalschool ervaringen. Zet m op! Je bent goed bezig met het leren van de taal overal. Bewust en/of onbewust, alles helpt! Laat je het ons weten als de kat terecht is..? ;)

  • 14 September 2014 - 01:15

    Arjan:

    Wat een ervaringen, dat is mooi om dat te beleven. Al die mensen waar je contact mee krijgt.je stap ook maar met een of andere visser in een bootje, moet ook maar te vertrouwen zijn. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

  • 14 September 2014 - 11:26

    Leonard:

    Ha Lientje, jij ben lekker bezig zeg! dat vissersbaasje ziet er grappig uit. Was al bang dat je met een ruige zeebonk aan de haal was;) leuk dat je Anna (de au-pair) heb ontmoet. Doe haar de groeten van me als je haar nog eens tegenkomt. Dat is echt een lieve meid. Dat je die kat eruit gezet heb is een goeie zaak. Katten horen buiten. Die kat heeft nog mazzel; hier in Mali doen ze hem door de soep:) groetjes en ik hoor wel van je volgende belevenissen. Als ik hoop vant jaar nog langs te komen maar beloof nog niets, wie weet. Groetjes.

  • 14 September 2014 - 20:14

    Andrea:

    En als Leonard langs komt, kom ik mee natuurlijk. Julia en Ruben willen ook heel graag even bij tante Jacolien op bezoek. Dan bakt ze vast wel poffertjes ofzo.
    Zo leuk om je blog te lezen. Doe Anna de groeten ook de groeten van mij.

  • 15 September 2014 - 09:44

    Elza:

    Leuk verhaal weer :). En inderdaad... je hebt wel lef om zomaar met zo'n vreemde in een bootje te stappen. Ben jij niet opgevoed met 'nooit bij vreemden in de auto stappen'? Of was dat juist het probleem... een bootje is tenslotte geen auto ;).
    Klinkt alsof je je wel vermaakt. Je krijgt het nog druk joh, als iedereen langs gaat komen. Moeten we ver vooraf reserveren?

    Geniet er verder weer van en tot snel in een engelse mail (die ga ik nog aan je schrijven).

    Groetjes Elza

  • 16 September 2014 - 12:01

    Elisa:

    Jacolien, wat ben je goed bezig daar! Heerlijke verhalen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Hove

Jacolien

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 4558

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: