Het leven onder de Engelse vlag!.. - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Jacolien Dijk - WaarBenJij.nu Het leven onder de Engelse vlag!.. - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Jacolien Dijk - WaarBenJij.nu

Het leven onder de Engelse vlag!..

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

27 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Hove

Af en toe kijk even op van mijn laptop, ik zit in Hove park deze blog te typen, het is net Playmobil land hier trouwens…
Een zonnetje in de strakblauwe lucht, groen gras en veel spelende kinderen op de playground.
Vaders en moeders die op bankjes zitten, huilende kinderen troosten of met snoetendoekjes de schade van ‘speelvuil’ proberen te bestrijden..
Inclusief een ijscovrouw. Kinderen, met skateboard, skeelers of een vrolijk gekleurd fietsje rijden rond..

Laat ik dit keer beginnen met een werk gerelateerd iets..

Na een dagdienst die verliep als alle andere dagdiensten werd mij gevraagd om met een bewoonster naar het ziekenhuis te gaan. Dus ik met de ambulance mee, gewoon als begeleidster..
Hier maakte de manager echter wel een fout…
Je moet namelijk een papagaai ook niet op vakantie sturen naar de regenwouden van Brazilië. Ik kwam (uiteindelijk na 8 uur in het ziekenhuis) wel weer terug, maar het bezoekje heeft veel in mij wakker geschud.
Om het kort samen te vatten:
Ik ben aan het solliciteren in het ziekenhuis van Brighton city!
De sollicitatiebrief is klaar om verzonden te worden, het registratieproces loopt (om als verpleegkundige hier aan de slag te gaan), terwijl het ziekenhuis (naar zeggen) een personeelstekort heeft van 200 verpleegkundigen!
Een geweldige baan onder Engelse vlag?

Ook is daar een sociaal leven onder de Engelse vlag!
Leonard, Andrea, Julia en Ruben zijn geweest.
(note: Nu zou ik heel veel tekst kunnen typen, maar hier volgt een samenvatting :))
We hebben Brighton city beleeft. Veel gepicknickt en het park met bijhorende playground onveilig gemaakt.
Zondag naar twee missionair diensten geweest in de Hannington church.
Devil’s Dyke bezocht (sorry voor de rare naam voor dit wonderschone stuk natuur..)
Na de avonddienst bij een stel uit de kerk uitgenodigd. Don (de heer des huizes) had 'spectaculair' vuurwerk.
Meel en een vonk zouden een ontploffing teweeg brengen. Er was een daverende… ppflloff… :)
Maandagmorgen afgesloten met een kop koffie in ‘Ann’s teahouse’’ in het park. En toen was het plots weer voorbij…
Toch raar om 5 minuten na het uitzwaaien, weer aan het werk te zijn.. (voorbeeld van harde werkelijkheid zullen we maar zeggen;))

Op de dinsdagavonden ga ik naar een ‘small group’, van de kerk. We praten na over de dienst van de afgelopen zondag en bidden voor elkaar. Ontzettend bemoedigend en ook heel leerzaam!

Ik maak verschillende vrienden in de kerk!
Zo ontmoette ik Emma (met wie ik nodig motor moet gaan rijden, zij heeft een 125 cc) en Laura, een heel avonturistisch persoon (samen met Emma)
Met deze meiden (en niet te vergeten) John, Lizzy, Sam, Ruth en James ‘hang ik around’ na de zondagavonddienst.
Een andere small groep heeft me ook uitgenodigd om hen te vergezellen op de woensdagavond..
Maar hier moet ik even over nadenken, moet namelijk ook nog tijd over houden om te werken namelijk ;)

Mijn eerste ‘fine’ bekeuring is ook binnen. Je mag met je motor niet overal parkeren :P
Crimineel onder Engelse vlag?

Ook was ik jarig onder Engelse vlag :)
(een korte impressie)
Afgelopen weekend met de Bandit naar London. Over de Towerbridge gereden en de Big Ben nog eens bekeken. Dit onder het genot van Hollandse filterkoffie- uit- thermoskan, met de motor op de voorgrond:) (voelt HEEL speciaal, haha)
In de middag met Anna naar musical ‘The Lion king’ geweest! Het is net alsof je naar een film zit te kijken, maar dan live! Op de foto geweest met een hyena;) En ook ik kan een leeuw nadoen! -grijns- (zie foto)
Hierna een Italiaans etentje en een nachtje ‘over’ in de ‘posh’ buurt van London, Wibledon.
Zondag werd ook hier de klok verzet, dus was ik 25 uur lang jarig :)
Na de ochtenddienst, een heerlijke scone op. Deze was naast een verjaardagsgebakje, tevens een lunch!
In de middag terug naar Hove gegaan.

Een hoop lieve kaartjes, watapp’s en mailtjes voor mijn verjaardag bekeken en gelezen. En ja hoor Elza! Ik heb ook cadeautjes gekregen :P

Wat nog meer gebeurd onder Engelse vlag?..
• Trotse eigenaar van een ‘second hand, purple’ fiets! Zelf gekocht via internet en bij een particulier opgehaald in de stad.
• Ook ben ik vanaf nu te bereiken op een Engels, mobiel nummer. Tel: 44 7459897683.
• Als je echt goedkoop wil bellen? Gebruik Skype. Alleen even downloaden… En dit is gratis!
• (Dit is echter alleen op ‘afspraak’, omdat we beiden online moeten zijn dan) Mijn username is: Jacolien33
• School gaat zijn gangetje. De taalregels dagen mij op gevaarlijk niveau uit!
• Squirells eten echorns (spreek uit als eekhorn). Vertaald in NL: eekhoorns eten noten. Al zou je het als Hollander kunnen opvatten dat de eekhornen elkaar opeten hier. Is dat niet grappig?
• Verder is er hier een groep met Nederlandse studenten (omgeving Barneveld) wezen zingen en rondkijken, was dat even vreemd, om plots in de positie als tolk te fungeren?!
• Van Bethesda mijn contract gekregen. Deze loopt tot 18 februari..
• De meiden (collega's/ huisgenoten) zijn druk met Christmas pudding en potjes vullen (met jam en een ander ‘giftig’ goedje ?gimdy?) Het is voor een verkoping, de 15de november.


Zo, jullie hebben weer een kijkje kunnen nemen..
in mijn leventje, onder de Engelse vlag ;)

  • 27 Oktober 2014 - 23:15

    Mamma Mieke:

    Gezellig je blog gelezen en knus voorgelezen aan pa ( doe ik op verzoek met iedere blog) zitten dan vaak samen hard te lachen.
    Je zou er een boek van moeten maken!
    Vliegen papagaaien niet net als postduiven naar huis?
    Je heb echt heftige plannen maar ik was er op voorbereid ik ken je wel een beetje.
    Als ik opgenomen moet worden in een zkh kom ik naar UK
    Hoop je morgen te mailen
    Heleboel xxx en weer2 van Pa

  • 05 December 2014 - 08:04

    Elza:

    Argh... blijkbaar zijn er nogal wat blogs doorheen geschoten (of gewoon eentje). Denk je netjes alle berichten bij te houden. Sja... als alle leuke en lieve mensen uit mijn familie/vriendenkring naar het buitenland vertrekken, krijg ik het ook wel erg druk met lezen :P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Hove

Jacolien

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4556

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: