Life is changeable... - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Jacolien Dijk - WaarBenJij.nu Life is changeable... - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Jacolien Dijk - WaarBenJij.nu

Life is changeable...

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

04 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Hove

December is al begonnen! Maar hier de maand November op papier..

Eerst een stukje geknipt geplakt vanuit ‘mijn lief dagboek’ ;)

10/11- Het is alweer twee weken geleden dat ik wat getypt heb!
Dat betekent niet dat ik niks meegemaakt heb hoor!
Vorige week zondag na de ochtenddienst gezellig bij Chris gegeten met de groep, daarna snel door naar het werk. Dit echter niet zonder een overheerlijke browni en een fietshelm, welke ik van Chris (en de rest) echt moet gaan gebruiken…
Op een dinsdagavond hadden we een alternatieve small Group. Twee groepen bij elkaar bij Don en Julliet. Don had wat verzonnen! Hotdogs en vuurwerk. Dit laatste bezorgde Julliet natuurlijk weer de riebels :)
Het zijn twee heerlijke mensen! Julliet zegt om half tien: ‘Hop en nu allemaal naar huis’ (en zelfs tegen de Engelse traditie in, iedereen gaat direct naar huis dan)
Deze avond voor elkaar gebeden. Dit deden we in een Koreaanse stijl (weet niet of het daar echt vandaan komt hoor?) Maar het is door elkaar heen, zeer ingewikkeld voor mij, want ik kan mij niet concentreren en kan alleen maar lachen! :)

Van 5 t/m 7 november hebben Geert en Jacomijn (broer en schoonzus) mijn wereldje hier in England meegemaakt.
(Omdat kopiëren/ plakken uit ‘mijn lief dagboek’ wel handig is) :

Na een kop koffie met cakejes en een rondleiding hier, snel naar buiten het mooie weer in. De reis ging niet veel verder. De stad Brighton bekeken met het winkelcentrum en de pier, daarna heerlijk aan de kust een wijntje en een kaasplateautje genoten. Dit allemaal in een warm zonnetje!
Daarna een verse kip in de oven geschoven met wat verse krielaardappeltjes. (nu weet ik waar die zak voor bedoelt is die bij de saus zat) al lerende kookt men;)

Hierna naar Emma, die in Ringmer woont, net boven Lewes..
Hier was deze avond THE PLACE TO BE: Bonfire night!!
Het is een enorm vuurwerk spektakel, het grootste festival in Engeland! Wij konden fijn de auto bij Emma parkeren en werden getaxied!
Bonfire is niet te beschrijven! Ik heb niet de juiste woorden dit te verhalen. Dit moet je gewoon meemaken!
Ontzettend veel mensen, een enorme optocht, iedereen in een kostuum, muziek, enorm vuurwerk!, een enorm kampvuur (dacht eerst dat het een boom was, zo hoog!).
Na afloop: moe, voldaan, vol indrukken en uitgerookt naar huis gegaan..

De volgende dag: Seven sisters
Hier fijn van de natuur genoten, die weer zo veel indrukken geeft (al is het dan op een ander gebied)
De foto’s zeggen meer dan mijn woorden ;)
Fijn gepicknickt hier, wat Geert zelfs leuk vond :)

Vrijdag stond in het teken van London. Hier zagen we de Tower of London met de poppy’s
Ook de Bigben, Tower bridge, winkelstraten van London en een avontuur in het W-hotel.
En natuurlijk de underground beleefd!

Het bijzondere was dat Geert en Jacomijn eerder thuis waren (21:30) vanuit Londen, dan ik in Brighton(00:00).
Aangezien de informatie uit ‘mijn lief dagboek’ uitgeput is, typ ik nu verder aan de hand van mijn goudvisgeheugen..
Het zijn donkere, doch levendige dagen hier in Hove.
Rond de klok van 3pm begint het al te schemeren en het is rond de 7 graden hier.
Gek genoeg lopen er hier nog altijd mensen gewoon in hun korte broek buiten!
Dat is nou de stad…, Jacolien- van- het- platteland! :P

En, o dear! :P Levendig nieuws!

Ik blijf voor nog een half jaar!
(Of staat je hart nu stil? -Grijns-)

Een korte ‘summery’ (samenvatting) van de plannen, waar ik in het ‘geheim’ mee bezig ben..

Ik ben aan het solliciteren voor een andere baan hier…
Waarschijnlijk zal het de eerste tijd ook gewoon als health care assistant zijn, maar dan in een andere setting (hopelijk het ziekenhuis)
Dit omdat ik 3 maanden moet wachten voordat ik als verpleegkundige geregistreerd ben en dus dan pas met ‘mijn passie’ aan de slag kan hier.
Ondertussen ook op zoek naar een andere woning, of misschien blijf ik wel op hetzelfde adres?
Uhm.. Eigenlijk is nog heel veel onduidelijk en onzeker..
Toch schrijf ik dit alvast in deze blog, zodat jullie alvast aan het idee kunnen wennen :)

Omdat mijn contract hier tot februari loopt, hoop ik voor die tijd meer duidelijk te hebben.
Natuurlijk probeer ik tussendoor ook nog een keer naar huis te komen, want ik mis jullie allemaal! En ik moet Rhodé nodig knuffelen!!

We springen over naar de December- maand:

Sinterklaas slaan ze over hier :(
(Eigenlijk is ‘Santa Claus’ sinterklaas hier, alleen dan ontdaan van alle Roomse relikwieën en verplaatst naar het einde van de maand)
Gelukkig had sinterklaas wel weet van mijn verblijf hier. En mag ik als echte Hollander gewoon twee tradities aanhouden (die eigenlijk dubbelop zijn)
Ik had dan wel geen open vuurplaats.. Maar daar was een alternatief. En raad eens wat ik in mijn schoentjes vond?!... (Met dank aan de koffer van G & J)

Voor kerst worden hier massaal kerstkaarten geschreven (sorry, ik doe niet mee met deze gekte) en cadeautjes ingeslagen. Ze hebben hier zelfs een Dolle Vrijdag, door korting te geven op producten denken mensen dat het gratis is en komen in grote getallen naar de winkel. Waar het vervolgens op een rugby veld lijkt! Nu weet ik niet of ze met televisies gegooid hebben? Maar er zijn serieuze gewonden gevallen volgens de krant! ‘serious injuries from a TV’

Het laatste nieuwtje is dat ik gestopt ben met school. Ik hoop nu met privé lessen door te gaan..

Zo, dit waren alweer de zo’n beetje de hoofdpunten van de maand.

Via deze weg wil ik jullie ontzettend bedanken voor jullie gebed. Het is bemoedigend te weten dat jullie voor mij bidden! Mag ik wat dank en gebedspunten vragen?
- Dank voor de behulpzame mensen om me heen, in de kerk, vrienden van school en voor de mogelijkheid die God mij geeft om de Engelse taal te leren.
- Bid voor geduld en wijsheid in de keuzes die gemaakt moeten worden de komende tijd. Dat ik mijn gaven op de juiste manier mag besteden.


Jacolien

  • 04 December 2014 - 23:44

    Anna:

    You go girl! Erg leuk om je blog weer te lezen. Ben benieuwd hoe avontuurlijk het allemaal weer zal gaan verlopen. :p thanks voor je gebedspunten. Ik doe hier ideeën op. Als je binnenkort denkt hè dat komt me bekend voor.. ;) xx

  • 05 December 2014 - 00:10

    Annemarie:

    In gedachten en gebed verbonden. Ik hou van je lieve zus.

  • 05 December 2014 - 00:31

    Arjan:

    Ha zussie,

    Ff lekker lezen om half 1 s'nachts,
    Moeite waard.
    Neem je punten mee

  • 05 December 2014 - 07:59

    Elza:

    Eindelijk weer (of heb ik er één gemist)? Sjonge... dat het februari alweer een half jaar is. Nu je langer gaat blijven, zal ik gewoon ook langs moeten komen, denk ik! Krijg er wel zin in, met al die verhalen! Even kijken of ik Anthonie actief kan krijgen :).
    Geniet ervan daar! En wijsheid bij de keuzes!

  • 05 December 2014 - 20:07

    Geert:

    Hè stoere zus

    Slik...leuk om weer van je te horen, ook al hebben Jacomijn en ik er een klein, maar mooi gedeelte van mee mogen maken. Wat een mooie kust en wat een gastvrije mensen (Emma en haar ouders)
    Omdat we op bezoek zijn geweest is het nog leuker de verhalen te lezen.
    Top dat je de keuze heb gemaakt om langer te blijven, is iig een teken dat je het naar je zin hebt daar. Wijsheid met de komende keuzes, we zijn er voor je.

    Gr. Geert en Jacomijn

  • 05 December 2014 - 22:18

    Leonard:

    Ha Lientje, mooi verhaal zeg. Jij en goed bezig daar. Hoop dat je daar ook op een gegeven moment goed mag settelen. Maar een half jaar erbij? Je had het toe wij er waren over een jaar dus dan valt het wel weer mee. Is ook wel weer lang zeg. We bidden en hopen dat je verblijf in Engeland een goede basis mag zijn voor een leven in dienst van God. Van de zomer komen we als het even kan nog wel eens langs. We Skypen nog wel. Doei

  • 07 December 2014 - 14:08

    Maartje:

    hej zus leuk hoe je schrijft!
    wat een geweldige mooie kust heb je daar zeg! prachtig!
    ik ben echt wel een beetje benieuwd naar je vrienden en de kerk hoe het is daar.
    ik hoop dat je jou weg kan vinden die God voor je hebt uitgekozen, zet je hard open kijk omhoog en besef dat Hij je kent en je niet alleen laat.
    de kleinste mensen zijn bij God de grootste!
    melissa hoopt morgen al weer 1 te worden geloof jij het? :P
    de kerst man komt als het goed is ook nog bij jou :P laat je het even weten als hij is geweest?
    xxx M&M&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Hove

Jacolien

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 4554

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: