In afwachting van... - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Jacolien Dijk - WaarBenJij.nu In afwachting van... - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Jacolien Dijk - WaarBenJij.nu

In afwachting van...

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

02 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Hove

Twee weken van de maand januari hoef ik niet te typen, omdat ik toen niet in de UK was :)
Gelukkig hoefde ik mij nog niet voor te stellen als ik langskwam bij jullie!

Toch wil ik iets over ‘reisje Nederland’ schrijven, omdat het toch ook weer een belevenis was (naast het openbaar vervoer in London en het vliegtuig wat ik de tweede keer in mijn leven miste)
Zoals gepland kwam ik voor pa en ma echt als verassing…

Er was een nieuwe, persoonlijke ervaring om weer terug te gaan naar England.
Om dus maar even persoonlijk te worden.. Ik had het de eerste week best wel even lastig toen ik weer terug was. Vooral op de vrije dagen.
Ik kwam erachter dat ik toch behoorlijk was mis met snel groeiende neefjes en nichtjes en ook de gezelligheid van familie en vrienden waar je zo af en toe eens aan kan komen waaien.

Maar niet getreurd, ondertussen ben ik weer in ‘de rails’ en ben ik jullie allemaal weer vergeten (grijns)

Net nadat ik terug was eerst wat datums vastgezet. Zo worden zaken wat concreter..
Zaterdag 14 februari mijn laatste dagdienst, hier in Bethesda!
In dezelfde week, 21 februari hoop ik te verhuizen naar mijn nieuwe huisje!
Toch het huis waar ik ben wezen kijken..
Ik hoop hier te gaan samen wonen met de Engelse Anna. Zij is ergens eind twintig en pas verloofd met Jos (de politieagent)
Meer over de huisvesting kan ik volgende keer vertellen, want dan heb ik er ook wat foto’s bij.
Ik zie er in ieder geval ontzettend naar uit hier weg te gaan!

Vanuit het ziekenhuis nog geen startdatum, maar het nieuws gekregen dat ze nogmaals mijn legitimatie papieren wilde kopiëren en ook mijn referenties waren niet aangekomen.
Soms verlang ik weer terug naar de tijd met de postduif, deze kwamen vaker aan dan de mail of fax die men tegenwoordig gebruikt. De laatste referentie op papier wordt een dinsdag door mij persoonlijk afgeleverd en dan is dit stukje administratie ook afgesloten.
Net als de aanvraag voor de NMC registratie (om als verpleegkundige hier aan de slag te mogen gaan).
Deze is nu ook naar London gestuurd. Vanaf nu aftellen tot eind april?

Als afscheid hier in Bethesda organiseer ik een Holland day (zie foto). Wat inhoud, een Hollandse pot op tafel een presentatie over Nederland in de middag (wat foto’s met een beamer) en een Oma’s appeltaart met tea time (wel handig, alles kan hier met theetijd)

De planning was eigenlijk om deze blog in de nacht te schrijven, terwijl ik nachtdienst deed voor de Night shelter.
Maar ik was te druk!..
Nee, de dak en thuislozen sliepen allemaal, maar met Mark (met wie ik deze nachtdienst deed) ge- socialist. Hij is manager bij een thuiszorgorganisatie en kon veel vertellen over de gang van zaken hier. Misschien een andere leuke uitdaging naast het ziekenhuis als verpleegkundige in de thuiszorg? Ik houd het in mijn achterhoofd…
Met twee banen ben je nog meer verzekerd van werk namelijk..
In de ochtend nog even gepraat met wat gasten (daklozen). Een jongen in de dertig vertelde dat hij in de zorg werkte, met kinderen die leerproblemen hebben. Wat er nu precies gebeurd is dat hij nu op straat slaapt werd niet echt duidelijk.
Volgende keer hoop ik wat eerder met de nachtdienst te beginnen, zodat ik wat meer kan praten met ‘onze’ gasten.

Laten we afsluiten met het weer:
Koud. Af en toe een paar vlokken sneeuw hier, maar dat is vaak na een uurtje alweer weg.
De South Downs (waar ik gefietst heb laatst) houd de sneeuw tegen en de zee is hier ook wat warm..

En tja, als de sneeuw niet naar mij toe komt, ga ik naar de sneeuw!
Er staat (bijna) een minivakantie geboekt, samen met nog 3 friends uit de kerk. Waarheen?
De sneeuw!! Wordt vervolgd…

Excuse me.. Had niet zoveel te typen.
In afwachting van, kijk ik ontzettend uit naar alle veranderingen die komen gaan komende maand.

Ennuh… Tuurlijk ben ik jullie niet vergeten!

Wintergroet vanuit England!

Jacolien

• 02 Februari 2015 - 20:27

Zus Annemarie:

Leuk was te lezen van je zusje. Je schiet geregeld in mn gedachten. Waarschijnlijk omdat je in mn hart zit. Dikke knuff. En hoop je gauw te skype. X

• 03 Februari 2015 - 00:36

Anna:

Een mini-vakantie :) wat leuk! Fijn dat er nu data vaststaan. Dat geeft vast rust. Veel plezier met de Holland day!!!